H ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΝΩΝ~ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΝ
«ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΤΟΥ ΖΩΝΤΟΣ ΠΥΡΟΣ»
ΠΕΡΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ 1ου ΑΙΩΝΟΣ π.Χ. ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΗΚΜΑΖΕ ΕΝΑΣ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ.Ο ΑΜΜΩΝΙΟΣ, ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΙΝ ΠΛΕΙΑΔΟΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΓΕΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ. ΕΔΙΔΑΣΚΕ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΡΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΔΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΥΕΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΣΥΧΝΑ ΠΡΟΕΤΡΕΠΕ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΘΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΟΜΙΛΗΣΗ, ΣΥΓΚΑΤΕΛΕΓΕΤΟ Ο ΕΚ ΧΑΙΡΩΝΕΙΑΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΝΙΚΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΕΓΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΙΟΥ.
ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΛΕΙΣΤΟΙ ΤΩΝ ΣΟΦΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΜΕΤΕΒΗ ΕΙΣ ΑΙΓΥΠΤΟΝ, ΩΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗΝ ΓΗΝ ΤΗΣ ΜΥΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ· ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ, ΑΦ΄ΟΥ ΕΜΥΗΘΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΕΡΜΗΤΙΚΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΝ, ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕ ΚΑΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ. ΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΑΙ ΤΟΥ, ΕΚΘΑΜΒΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΓΛΩΤΤΙΑΝ, ΤΟΝ ΑΠΕΣΤΕΙΛΑΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗΝ ΕΙΣ ΡΩΜΗΝ. ΑΦΙΧΘΕΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΩΝ, ΕΜΕΛΛΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΗ ΕΚΕΙ ΕΠΙ 25ΕΤΙΑΝ ΠΕΡΙΠΟΥ, ΔΙΑΝΕΜΩΝ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΕΩΣ ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΩΤΩΝ, ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ.
ΟΤΑΝ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕΝ ΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΝ, ΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΑΙ ΤΟΥ ΤΟΝ ΕΤΙΜΗΣΑΝ ΜΕ ΤΟ ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ – ΟΙ ΔΕ ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΤΟΝ ΩΝΟΜΑΣΑΝ ΕΠΙΤΙΜΟΝ ΔΗΜΟΤΗΝ ΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΞΕΛΕΞΑΝ ΑΡΧΙΕΡΕΑ ΤΟΥ ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ ΜΑΝΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ. “ΑΓΑΠΩ”, ΕΛΕΓΕ, “ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΝ ΜΟΥ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΚΑΤΟΙΚΩ ΔΕ ΑΥΤΗΝ, ΙΝΑ ΜΗ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΑΘΙΣΤΑ ΕΤΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑΝ”.
Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ ΕΞΕΙΛΙΧΘΗ ΕΚΤΟΤΕ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΙΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ, ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΙΝ ΤΩΝ ΑΝΑΡΙΘΜΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΙΝ ΤΩΝ “ΠΑΡΑΛΛΗΛΩΝ ΒΙΩΝ”, ΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΩΝ ΤΟΥ ΗΘΙΚΩΝ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΩΝ – ΕΡΓΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΞΟΧΩΣ ΣΥΝΕΒΑΛΟΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΦΗΜΗΝ ΤΟΥ.
ΕΙΣ ΤΟ “ΠΕΡΙ ΕΝΥΠΝΙΩΝ” ΕΡΓΟΝ ΤΟΥ Ο ΑΡΤΕΜΙΔΩΡΟΣ ΔΙΗΓΕΙΤΑΙ ΟΤΙ, ΟΛΙΓΟΝ ΠΡΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΟΥ, Ο ΑΓΑΘΟΣ ΧΑΙΡΩΝΕΥΣ ΕΙΔΕ ΚΑΘ’ ΥΠΝΟΝ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΕΡΜΗΝ ΤΟΝ ΨΥΧΟΠΟΜΠΟΝ ΝΑ ΤΟΝ ΟΔΗΓΗ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ, ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΙΟΝ ΦΩΣ: ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ, ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΨΥΧΗ ΕΠΑΝΕΚΑΜΨΕΝ ΟΥΤΩΣ, ΗΡΕΜΑ, ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑ.
ΕΠΙΘΥΜΩΝ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΤΟΥΣ ΟΜΟΙΟΥΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΜΑΤΑΙΑΝ ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑΝ ΚΑΙ, ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΥΨΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ, ΕΛΕΓΕ: “ΕΑΝ ΑΙΣΘΑΝΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗΝ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΤΕ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΙΟΝ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΤΕ ΤΑ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΗΣ…”. ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΡΥΠΤΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΤΟ!
ΕΚΕΙΝΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΧΕΙ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΔΙΕΙΣΔΥΤΙΚΩΣ. ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ. ΗΤΟΙ: “ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ Η ΔΙΑΚΡΙΣΙΣ ΜΕΙΖΩΝ “. ΝΑ ΘΑΥΜΑΖΟΥΜΕ, ΝΑ ΔΙΑΛΟΓΙΖΩΜΕΘΑ… ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑ ΒΙΒΛΙΟΝ ΤΗΣ ΖΩΗΣ, ΤΗΣ ΕΚΔΕΔΗΛΩΜΕΝΗΣ, ΔΗΛΑΔΗ, ΦΥΣΕΩΣ, ΧΩΡΙΣ ΛΑΘΗ, ΤΕΛΙΚΩΣ. ΤΟΥΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗΝ, ΤΗΝ ΑΓΝΟΤΕΡΑΝ ΤΩΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΝ… ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΕΙΜΕΘΑ ΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΤΥΦΛΟΥΣ. ΣΟΥ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΑΝΥΨΩΣΗΣ ΤΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΙΔΗΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΥΣΙΩΔΕΣΤΕΡΟΝ, ΠΑΡ’ ΟΛΗΝ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΠΛΗΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΙΝ, ΜΥΣΤΙΚΟΝ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ.
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΤΡΕΦΟΝ ΜΕΓΙΣΤΗΝ ΥΠΟΛΗΨΙΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΕΙΣ ΤΑ “ΣΥΜΠΟΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ” Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΕΜΕΛΕΤΗΣΕΝ ΙΔΙΩΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ, ΤΟΝ ΗΓΕΜΟΝΑ ΑΥΤΩΝ, ΤΟ ΠΥΡ. ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΝ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:
“ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΣΒΕΣΤΟΝ ΠΥΡ, ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΔΙΣΤΑΖΟΝ ΝΑ ΣΒΗΝΟΥΝ ΟΙΑΝΔΗΠΟΤΕ ΦΛΟΓΑ. “ΥΠΑΡΧΟΥΝ”, ΛΕΓΕΙ Ο ΚΑΙΣΕΡΝΙΟΣ, “ΔΥΟ ΕΙΔΗ ΘΑΝΑΤΟΥ – ΤΟΣΟΝ ΔΙΑ ΤΟ ΠΥΡ, ΟΣΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ: EITE ΣΒΕΝΝΥΤΑΙ ΒΙΑΙΩΣ, EITE ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΑΛΛΟΝ ‘Η ΗΤΤΟΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΙΚΟΝ ΤΡΟΠΟΝ. ΚΑΙ ΚΑΘ’ ΟΣΟΝ ΜΕΝ ΑΦΟΡΑ ΕΙΣ ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΠΥΡ , ΟΙ ΔΥΟ ΑΥΤΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΤΗΣ ΦΘΟΡΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ. ΟΣΟΝ ΟΜΩΣ ΑΦΟΡΑ ΕΙΣ ΤΟ ΑΛΛΟ, ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΘΑΝΗ ΜΟΝΟΝ ΤΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΕΝΑΣΚΗΣΙΝ ΒΙΑΣ”. ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ: “ΠΡΑΓΜΑΤΙ, ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΟΜΟΙΑΖΕΙ ΠΡΟΣ ΕΝ ΕΜΨΥΧΟΝ ΟΝ, ΟΣΟΝ ΤΟ ΠΥΡ. ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΤΡΕΦΕΤΑΙ ΑΦ’ ΕΑΥΤΟΥ. ΟΠΩΣ ΔΕ Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ, ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟ ΦΩΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΦΛΟΓΟΣ ΤΟΥ. ΟΤΑΝ ΔΕ ΤΟ ΚΑΜΝΟΥΝ ΝΑ ΣΒΕΣΘΗ, ΕΜΦΑNIΖETAΙ ΝΑ ΚΕΚΤΗΤΑΙ ΙΣΧΥΝ ΟΥΧΙ ΑΜΟΙΡΟΝ ΖΩΤΙΚΟΤΗΤΟΣ: ΒΟΑ, ΟΜΙΛΕΙ ΚΑΙ ΑΜΥΝΕΤΑΙ ΕΑΥΤΟΥ, ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΝ ΕΜΨΥΧΟΝ ΟΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΒΙΑΙΩΣ ΘΝΗΣΚΕΙ ΚΑΙ ΦΟΝΕΥΕΤΑΙ”.
ΚΑΙ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΙΣ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΔΙΑ ΤΩΝ ΕΞΗΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΩΝ: “ΔΙΑΤΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΡΩΜΗΝ ΔΕΝ ΣΒΗΝΟΥΝ ΠΟΤΕ ΜΙΑΝ ΛΥΧΝΙΑΝ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΣΒΕΣΘΗ ΜΟΝΗ ΤΗΣ;”.
ΑΠΑΝΤΩΝ ΕΙΣ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥΤΟ, ΠΡΟΣΕΠΙΛΕΓΕΙ:
1. Η ΦΛΟΓΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΗ ΤΟΥ ΑΣΒΕΣΤΟΥ ΚΑΙ ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΠΥΡΟΣ.
2. ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΝΕΥΕΤΑΙ ΕΝ ΕΜΨΥΧΟΝ ΟΝ ΕΦ’ ΟΣΟΝ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ.
3. ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΗ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΠΥΡ, ΤΟ ΥΔΩΡ ‘Η ΑΛΛΟ ΤΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΝ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΒΛΑΠΤΕΙ ΕΝ ΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΙ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΟΥ, ΔΙΟΤΙ ΑΠΟΣΤΕΡΕΙ ΑΥΤΟΝ ΕΚΕΙΝΟΥ ΤΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ”.
“‘Η ΛΥΧΝΙΑ”, ΓΡΑΦΕΙ, “ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΙΣ ΤΟ ΣΩΜΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΗΣ ΨΥΧΗΣ. Η ΦΩΤΙΖΟΥΣΑ ΦΛΟΞ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΑ, ΕΚΘΑΛΠΟΥΣΑ ΕΝΔΟΘΕΝ ΤΗΣ ΛΥΧΝΙΑΣ. ΟΥΤΩ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΗ ΕΝ ΕΓΡΗΓΟΡΣΕΙ, ΕΝΣΑΡΚΟΥΣΑ ΤΟ ΣΥΝΕΤΟΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΙΜΟΝ – ΚΑΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΙΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΒΕΝΝΥΤΑΙ. ΕΚ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΗΝ ΤΑΥΤΗΝ, ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΜΑΝΤΕΙΣ, ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΡΟΤΕΡΟΝ ΜΕΝ ΕΚΑΛΟΥΝ ΑΥΣΠΙΚΑΣ (HARUSPEX), ΣΗΜΕΡΟΝ ΔΕ ΚΑΛΟΥΣΙ ΑΥΓΟΥΡΑΣ (AUGURES), ΩΦΕΙΛΟΝ ΝΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΛΥΧΝΟΥΣ ΤΩΝ ΗΝΕΩΓΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΝΑ ΕΠΙΘΕΤΟΥΝ ΠΩΜΑ ΕΠ’ ΑΥΤΩΝ”.
ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΣΥΝΑΓΟΥΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ:
1.ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝ ΑΘΑΝΑΤΟΝ ΠΥΡ. ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΩΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑΡΙΟΥΣ ΛΑΟΥΣ, ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ.
2. ΤΟ ΕΠΙΓΕΙΟΝ ΠΥΡ ΣΥΓΓΕΝΕΥΕΙ ΜΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟΝ. ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΚΩΝ ΤΟΥ ΑΙΩΝΙΟΥ ΠΥΡΟΣ. ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟ ΕΜΨΥΧΟΝ ΚΑΙ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ “ΙΕΡΟΝ ΠΥΡ“, ΕΦ’ ΟΣΟΝ ΚΑΙΕΙ ΕΝΤΟΣ ΝΑΟΥ ΔΙΑΡΚΩΣ, ΕΚΔΗΛΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΝ.
3. ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΠΥΡ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΒΗΝΗ ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΑΙ ΑΓΡΥΠΝΩΣ.
4. ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΠΥΡ, ΥΠΟ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΥΝΤΗΡΟΥΜΕΝΟΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΙΣ ΙΕΡΟΝ ΜΕΡΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΨΥΧΟΝ ΚΑΙ ΖΩΝ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΒΕΝΝΥΤΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ‘Η ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΝΟΗΣ ΑΛΛ’ ΑΦ’ ΕΑΥΤΟΥ.
5. ΤΟ ΠΥΡ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΓΡΥΠΝΟΥΣΗΣ ΑΡΧΗΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΡΚΩΣ ΖΩΟΓΟΝΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ.
ΟΙ ΠΕΡΣΑΙ, ΜΑΛΙΣΤΑ, ΕΘΕΩΡΟΥΝ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΝΑ ΣΒΕΣΘΗ ΠΥΡ ΕΞ ΑΜΕΛΕΙΑΣ. ΕΑΝ ΕΣΒΕNΝΥΤΟ ΜΕ ΥΔΩΡ, ΠΡΟΕΞΕΝΕΙΤΟ ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΥΟ ΕΞ ΙΣΟΥ ΙΕΡΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ. ΔΙ’ ΑΥΤΟ ΚΙ ΕΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΠΥΡΚΑΪΑΣ ΔΕΝ ΜΕΤΕΧΕΙΡΙΖΟΝΤΟ ΥΔΩΡ ΑΛΛ’ ΑΜΜΟΝ, ΛΙΘΟΥΣ ΚΑΙ ΚΕΡΑΜΟΥΣ. ΟΥΤΕ Δ’ ΕΠΕΤΡΕΠΕΤΟ ΝΑ ΜΟΛΥΝΗ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΠΥΡ ΜΕ ΤΗΝ ΠΝΟΗΝ ΠΟΥ ΕΞΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ. ΕΘΕΩΡΟΥΝ ΔΕ ΜΕΓΑΛΗΝ ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΙΝ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ ΜΕ ΧΛΩΡΑ ΞΥΛΑ, ΚΑΘ’ ΟΤΙ ΔΙ’ ΑΥΤΩΝ ΠΑΡΗΓΕΤΟ ΠΕΡΙΣΣΕΙΑ ΚΑΠΝΟΥ, ΔΥΝΑΜΕΝΟΥ ΝΑ ΣΥΣΚΟΤΙΣΗ ΤΗΝ ΛΑΜΨΙΝ ΤΟΥ.
ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΞΑΛΕΙΦΘΗ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ. Η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΕΧΟΥΣΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ, ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΣ ΤΟ ΑΕΙΖΩΟΝ ΦΩΣ ΠΡΟ ΤΟΥ ΒΩΜΟΥ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑ.
ΤΟ ΠΥΡ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΜΟΝΟΝ ΕΝ ΟΝ ΔΙΚΑΙΟΥΜΕΝΟΝ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΜΑΣ: ΟΜΙΛΩΝ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΤΙΚΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ, Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΜΙΑΝ ΑΛΛΗΝ ΜΥΗΤΙΚΗΝ ΤΟΥ ΠΛΕΥΡΑΝ: ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΤΟ ΠΥΡ ΕΧΕΙ ΜΙΑΝ ΚΑΤ’ ΕΞΟΧΗΝ ΚΑΘΑΡΤΙΚΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΛΛΟΙ ΤΥΠΟΙ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ – ΟΠΩΣ Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ARMI-LUSTRIUM ΕΝ ΡΩΜΗ, ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥ ΦΡΥΓΙΚΟΥ ΘΕΟΥ ΑΤΤΥΟΣ, ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΕΚΟΜΙΣΘΗ ΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΡΧΗΔΟΝΙΑΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΗΛΙΑΚΕΣ-ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΕΘΝΩΝ, ΑΠ’ ΑΚΡΟΥ ΕΙΣ ΑΚΡΗΝ ΤΗΣ ΥΦΗΛΙΟΥ, ΚΑΤΑ ΤΑ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΑ.
ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ ΣΥΝΕΠΛΗΡΩΝΕ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕ ΤΗΝ ΠΡΑΞΙΝ ΤΟΥ ΚΑΘΑΡΜΟΥ ΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΔΙ’ ΥΔΑΤΟΣ. ΜΕΡΟΣ ΙΕΡΑΣ ΤΕΛΕΤΗΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΤΟ ΠΥΡ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΖΕΙ ΠΡΩΤΕΥΟΝΤΑ ΡΟΛΟΝ, ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΚΕΡΙΟΥ ΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΕΙΣ ΕΝΑ ΜΑΘΗΤΗΝ, ΕΝΟΣ ΑΡΧΗΓΟΥ ΕΙΣ ΤΟΝ ΔΙΑΔΟΧΟΝ ΤΟΥ, ΕΝΟΣ ΑΘΛΗΤΟΥ ΕΙΣ ΤΟΝ ΝΙΚΗΤΗΝ ΤΟΥ.
ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙΝ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ ΑΝΗΚΕΝ, ΕΠΙΣΗΣ, Η ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΛΙΤΑΝΕΙΑΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΡΑΤΟΥΝ ΕΙΤΕ ΛΥΧΝΙΑΝ ‘Η ΜΙΑΝ ΔΑΔΑ ΑΝΑΜΜΕΝΗ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΑΡΧΑΙΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ.
ΔΕΝ ΕΞΑΝΤΛΕΙΤΑΙ, ΟΜΩΣ, ΕΔΩ Η ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ, ΔΙΟΤΙ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΝ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΠΗ ΚΑΘΕ ΑΡΝΗΤΙΚΗΝ ΕΠΙΡΡΟΗΝ, ΝΑ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΝΗ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΝΤΡΟΠΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, ΚΑΘΕ ΣΥΣΚΟΤΙΣΜΟΝ ΤΩΝ ΚΑΡΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ. ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ, ΑΔΙΑΦΟΡΟΝ ΕΙΣ ΤΙΝΑ ΒΑΘΜΟΝ, ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΙΣΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΛΑΒΩΝ ΕΠΙΔΡΑΣΕΩΝ – ΙΔΙΑ ΔΕ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΒΟΛΗΣ.
ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΠΥΡ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΝ ΤΜΗΜΑ ΚΑΘΕ ΘΕΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ, ΚΑΘ’ ΟΤΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΕΡΙ ΑΝΑΜΜΕΝΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΒΩΜΟΥ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΕΥΝΟΕΙ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ: ΟΘΕΝ ΚΑΙ Η ΕΥΣΕΒΗΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΩΝΤΑΙ ΚΕΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ‘Η ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΠΟΒΛΕΠΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΝ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΝ ΠΡΟΣ ΕΠΙΝΕΥΣΙΝ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ. ΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΕΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟΣ, ΕΝΑΣ ΝΑΟΣ ΧΩΡΙΣ ΦΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑ ΑΔΥΝΑΤΟΝ, ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΑΠΟΣΠΟΥΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΚΑΘΕ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΗΛΛΑΣΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΕΙΣΕΤΙ ΤΗΝ ΥΛΗΝ, ΚΑΘ’ ΟΤΙ ΘΑ ΤΗΝ ΑΠΕΣΤΕΡΕΙ ΤΟΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΑΤΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ (ΦΩΤΟΣ), ΩΣ ΦΟΡΕΥΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ. ΠΟΣΟ ΛΥΠΗΡΟ, ΨΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ, ΑΛΗΘΕΙΑ, ΜΑΡΤΥΡΙΟΝ ΚΗΒΔΙΛΟΤΗΤΟΣ ΣΥΝΙΣΤΑ ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ «ΙΕΡΕΙΣ» ΕΘΕΣΠΙΣΑΝ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ ΑΝΤΙ ΚΗΡΙΩΝ … ΜΕΤΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΟΥΤΩ ΝΕΚΡΟΝ, ΕΙΚΟΝΙΚΟΝ ΠΥΡ – ΜΙΑΝ ΑΠΟΜΙΜΗΣΙΝ ΠΥΡΟΣ.
ΤΟ ΠΥΡ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΜΕΣΟΝ ‘Η ΚΕΝΟΔΟΞΟΝ ΔΕΙΓΜΑ ΤΙΜΗΣ, ΟΥΤΕ ΑΠΛΗ ΑΝΑΜΝΗΣΙΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΦΩΤΟΣ! ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ “ΑΝΩ” ΚΑΙ “ΚΑΤΩ”, ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΝΤΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟΥΤΟ – ΔΙΟ ΚΑΙ ΕΦΡΟΝΤΙΖΟΝ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΑΣΒΕΣΤΟΝ, ΕΚ ΦΟΒΟΥ ΜΗ ΔΙΑΚΟΠΗ Η ΣΥΖΕΥΓΝΥΟΥΣΑ ΓΕΦΥΡΑ (ΠΟΝΤΟΣ) ΜΕΤΑΞΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΗΣ, Η ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ (ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ).
«ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΤΟΥ ΑΔΟΥ»
Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΑΠΕΔΩΣΕ, ΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ, ΠΡΟΕΞΑΡΧΟΥΣΑΝ ΘΕΣΙΝ ΕΙΣ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΠΡΩΜΕΝΩΝ ΤΗΣ.
ΕΙΣ ΤΟ ΠΥΡΦΟΡΟΝ ΕΡΓΟΝ ΤΟΥ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΝ EIΣ THN ANAΣΚΕΥΗΝ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ, ΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΘΕΝΑΡΩΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΥΛΟΦΡΟΝΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΦΑΝΙΣΜΟΝ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ, ΑΝΤΙΤΙΘΕΜΕΝΟΙ ΟΥΤΩΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟΝ.
“ΘΑ ΗΤΟ ΣΚΛΗΡΟΝ”, ΛΕΓΕΙ Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, “ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΩΜΕΝ ΤΑΣ (ΠΝΕΥΜΑΤΟΚΡΑΤΙΚΑΣ) ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ, ΠΟΥ ΠΑΡΗΓΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΖΩΝΤΑΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΙΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΩΝ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕΝ ΔΙΣ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΕΦ’ ΟΣΟΝ ΔΙΗΝΕΚΩΣ ΤΟΥΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩΜΕΝ ΟΤΙ Η ΕΚΜΗΔΕΝΙΣΙΣ, ΑΝΤΙ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΟΣ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΛΗΡΟΣ ΤΩΝ “.
ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΡΕΥΣ, ΑΝΕΚΑΛΥΨΕ ΚΑΙ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΥΣΤΙΚΑ -ΥΠΟΧΡΕΟΥΜΕΝΟΣ ΟΜΩΣ, ΩΣ ΜΕΜΥΗΜΕΝΟΣ, ΝΑ ΤΗΡΗΣΗ ΣΙΓΗΝ ΕΠ’ ΑΥΤΩΝ, ΣΥΝΕΚΑΛΥΨΕ ΤΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑΣ ΜΕ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟ ΤΟΝ ΠΕΠΛΟΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΜΥΘΩΝ. ΕΜΙΜΗΘΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥΤΟ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΝ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ, ΟΣΤΙΣ ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΑΠΕΚΑΛΥΨΕ ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΜΥΗΤΙΚΑ ΜΥΣΤΙΚΑ.
ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΤΡΑΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥ, ΑΠΕΚΑΛΥΦΘΗΣΑΝ ΜΕΓΑΛΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ : “Ο ΜΥΘΟΣ”, ΛΕΓΕΙ Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, “ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΚΑΤΟΠΤΡΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟΝ ΤΟΞΟΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΙΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΤΟY ΗΛΙΟΥ, ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΑΙ ΑΚΤΙΝΕΣ ΔΙΑΘΛΩΝΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΝΕΦΩΝ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΑΣΜΕΝΟΝ, ΟΜΩΣ, ΑΥΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΩΜΕΝ ΤΑ ΘΡΑΥΣΜΑΤΑ, ΝΑ ΤΑ ΣΥΝΑΨΩΜΕΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΩΜΕΝ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗΝ ΕΙΚΟΝΑ. “.
ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ, ΠΡΑΓΜΑΤΙ, ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΕΡΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΟΣ: ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ. ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ: “ΤΑ ΜΕΝ ΣΚΟΤΕΙΝΟΤΕΡΟΝ, ΤΑ ΔΕ ΣΑΦΕΣΤΕΡΟΝ, ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΛΑ ΜΑΖΙ ΤΗΝ ΝΟΗΣΙΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΘΕΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ”.
ΧΑΡΙΣ ΕΙΣ ΤΡΕΙΣ ΠΟΛΥΤΙΜΟΥΣ ΔΙΑΤΡΙΒΑΣ, ΜΑΣ ΕΚΛΗΡΟΔΟΤΗΣΕΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΤΟΥΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΠΑΚΡΙΒΕΙΣ.
Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΗΛΙΟΓΕΝΗΣ. Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ, ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝ Δ’ ΑΥΤΑΙ ΔΙΗΝΕΚΩΣ ΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΗΣ ΤΑΞΕΙΔΙΟΝ. ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟΝ ΤΩΝ ΟΜΟΙΑΖΕΙ ΠΡΟΣ ΕΚΕΙΝΟ ΤΩΝ ΣΤΑΓΟΝΩΝ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ. ΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΥΨΗΛΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ ΑΛΛΑ, ΠΙΠΤΟΥΣΑΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ ΠΟΙΚΙΛΑΣ ΤΥΧΑΣ. ΑΙ ΜΕΝ, ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΗΝ, ΚΑΘΑΙΡΟΝΤΑΙ, ΕΞΕΡΧΟΝΤΑΙ Δ’ ΑΥΘΙΣ ΕΞ ΑΥΤΗΣ ΥΠΟ ΜΟΡΦΗΝ ΨΥΧΡΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΥΓΟΥΣ ΥΔΑΤΟΣ ΠΗΓΗΣ, ΦΘΑΝΟΥΣΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ· ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΑΝΑΧΘΟΥΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗΝ ΤΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ, ΑΠΟΡΡΟΦΩΜΕΝΑΙ ΥΠΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΕΠΑΝΑΚΑΜΠΤΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ, ΤΗΝ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΗΝ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΔΑ. ΑΛΛΑΙ ΠΑΛΙΝ, ΣΥΛΛΕΓΟΜΕΝΑΙ ΥΠΟ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΔΟΧΕΙΩΝ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΑΣ ΦΥΛΑΚΙΖΟΥΝ ΕΠΙ ΤΙΝΑ ΧΡΟΝΟΝ – ‘Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΟΥΝΤΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΒΡΑΣΜΟΥ. ΠΛΗΝ, ΑΠΑΣΑΙ ΑΙ ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΝΟΥΝ, ΘΑΤΤΟΝ ‘Η ΒΡΑΔΙΟΝ, ΤΟ ΓΗΙΝΟΝ ΤΑΞΕΙΔΙΟΝ ΤΩΝ, ΕΠΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΟΥΡΑΝΙΟΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑΝ ΤΩΝ, ΜΕΘ’ Ο ΕΠΑΝΑΡΧΙΖΟΥΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΟΝ ΟΔΥΝΗΡΟΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΠΛΟΥΝ. ΕΙΝΑΙ ΑΙ ΑΥΤΑΙ ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΥΔΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ: ΔΙΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΚΑΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟΛΥΤΑΙ ΕΝ ΤΗ ΦΥΣΕΙ.
ΕΙΣ ΤΟΝ ΥΠΟΣΕΛΗΝΑΙΟΝ ΜΑΣ ΚΟΣΜΟΝ, Ο ΗΛΙΟΣ, ΖΩΣΑ ΕΙΚΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΗΤΟΣ, ΠΑΙΖΕΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟΝ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ, ΕΚΠΕΜΠΩΝ ΤΑ ΣΠΕΡΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΓΗΝ, ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΕΝΣΑΡΚΟΥΝΤΑΙ.
ΜΟΝΟΝ ΟΜΩΣ ΤΟ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟΝ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, Ο ΝΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΗΛΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ, ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΑΘΑΝΑΤΟΣ – ΟΣΤΙΣ, ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΕΚ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΗ ΜΙΑΝ ΗΜΕΡΑΝ ΕΙΣ ΑΥΤΟΝ. Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΩΣ ΟΧΗΜΑ ΤΑΣ ΗΛΙΑΚΑΣ ΑΚΤΙΝΑΣ. ΑΥΤΑΙ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΤΑΣ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΓΗΝ.
Η ΔΙΕΛΕΥΣΙΣ ΑΥΤΗ ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ: ΔΙΟΤΙ Ο ΝΟΥΣ, ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΔΕΧΘΗ ΑΣΤΡΙΚΟΝ ΠΕΡΙΒΛΗΜΑ, ΤΗΝ ΨΥΧΗΝ – ΕΙΔΟΣ ΑΙΘΕΡΙΚΟΥ ΕΙΔΩΛΟΥ, ΠΕΠΡΟΙΚΙΣΜΕΝΟΥ ΜΕΤ’ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΟΣ – ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΘΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΗ, ΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΑΡΚΙΚΟΝ ΣΩΜΑ, ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
ΚΑΙ Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΜΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΑ ΕΞΗΣ: Ο ΗΛΙΟΣ, Η ΣΕΛΗΝΗ ΚΑΙ Η ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΑ ΑΛΗΘΗ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΟΥ: Ο ΗΛΙΟΣ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΟΝ ΝΟΥΝ, ΟΣΤΙΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΝΟΗΣΙΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗΝ. Η ΣΕΛΗΝΗ ΜΑΣ ΔΙΔΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗΝ, ΕΔΡΑΝ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ. Η ΓΗ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΖΕΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΥΛΙΚΟΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΜΑ, ΤΟ ΣΩΜΑ·ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ: ΜΙΑ ΤΡΙΑΔΙΚΟΤΗΣ – ΕΝ ΠΝΕΥΜΑ, ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΟΝ ΥΠΟ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΓΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΟΝ ΕΙΣ ΤΟ ΣΩΜΑ.
ΜΟΝΟΝ Ο ΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΘΑΝΑΤΟΣ. ΕΠΙΒΙΩΝΕΙ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, ΟΣΤΙΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΦΘΟΡΑΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, ΟΣΤΙΣ ΕΙΝΑΙ Η ΦΘΟΡΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΤΑΙ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ. ΔΙΑ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΟΜΕΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟΝ ΠΥΡ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΟΝ ΑΡΜΟΝΙΑΝ.
“ΤΟ ΣΩΜΑ, ΠΡΟΕΛΘΟΝ ΕΚ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΠ’ ΑΥΤΗΣ. Ο ΝΟΥΣ, ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ, ΠΕΡΙΒΕΒΛΗΜΕΝΟΣ ΤΟ ΛΕΠΤΟΫΦΕΣ ΕΝΔΥΜΑ ΤΟΥ, ΤΗΝ ΨΥΧΗΝ, ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ ΑΦ’ ΟΥ ΔΙΕΛΘΗ ΔΙΑ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ, ΟΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΘΕΣΗ ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟΝ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΝ ΕΝΔΥΜΑ ΤΟΥ”.
ΤΙ ΟΨΙΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ Η ΑΝΑΠΕΠΤΑΜΕΝΗ ΑΥΤΗ ΨΥΧΗ;
MIA ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΑΡΑΤΗΡΗΤΟΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΗΔΗ Ο ΠΛΑΤΩΝ ΜΑΣ ΕΓΝΩΡΙΣΕΝ: ΚΑΘΕ ΨΥΧΗ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΤΥΠΩΜΕΝΑ ΤΑ ΓΗΙΝΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ, ΔΙΟΤΙ ΤΑΥΤΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΚΗΛΙΔΑΣ ΑΝΕΞΑΛΕΙΠΤΟΥΣ. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ, ΑΡΑ, ΟΥΔΕΜΙΑ “ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ” ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗΝ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΚΡΙΤΟΥ, ΟΥΔΕΜΙΑ «ΟΜΟΛΟΓΙΑ» ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΩΝ – ΔΙΟΤΙ ΤΑΥΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ ΠΡΟ ΤΟΥ ΟΦΘΑΛΜΟΥ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ.
ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΑΙ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΠΕΣΑΡΚΩΜΕΝΑΙ ΨΥΧΑΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΣΚΙΑΝ ΟΠΙΣΘΕΝ ΤΩΝ, ΔΙΟΤΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΚΙΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟΥΣ ΖΩΝΤΑΣ , ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ Η ΥΛΗ ΣΥΣΚΟΤΙΖΕΙ.
ΕΑΝ ΤΙΣ ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΣ ΤΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ, ΘΑ ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΟΤΙ “Ο ΟΦΘΑΛΜΟΣ ΤΩΝ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ”. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΜΥΣΤΙΚΑ, ΔΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΘΗ ΕΑΝ ΤΑ ΟΡΑΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΝ ΟΝΕΙΡΩ ΔΕΧΟΜΕΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΕΙΣ ΖΩΝΤΑΣ ‘Η ΤΕΘΝΕΩΤΑΣ: Ο ΟΦΘΑΛΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΙΝΗΤΟΣ, ΕΝ Ω Ο ΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΩΝ ΑΚΙΝΗΤΟΣ.
ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟΝ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ, ΕΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟΝ ΑΙ ΨΥΧΑΙ ΑΝΑΜΙΜΝΗΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΕΤΕΛΕΣΑΝ, ΔΙΑΡΚΟΥΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΝ ΤΩ ΥΛΙΚΩ ΣΩΜΑΤΙ ΒΙΟΥ ΤΩΝ, ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΟΣ ΤΩΝ. Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΩΣ: «ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΚ ΤΗΣ ΥΛΗΣ, ΕΚΤΥΛΙΣΣΟΝΤΑΙ, ΑΠΟΚΤΩΣΑΙ ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ ΚΑΙ ΙΣΧΥΝ.» ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ ΠΑΛΑΙΑ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΣ ΑΠΟΨΙΣ.
ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟΥΤΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ – ΔΙΟΤΙ, ΕΑΝ Η ΑΠΟΨΙΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΗΤΟ ΑΛΗΘΗΣ, ΕΑΝ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟΝ ΘΑΝΑΤΟΝ ΔΕΝ ΥΠΕΛΕΙΠΕΤΟ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΜΙΑ ΨΥΧΗ ΕΣΤΕΡΗΜΕΝΗ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ, ΑΝΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΙΣΘΑΝΘΗ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΔΙΕΣΩΖΕΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΝ ΝΑΥΑΓΙΟΝ ΠΑΡΑ ΕΝ ΕΙΔΟΣ ΑΝΩΤΕΡΑΣ ΑΡΧΗΣ, ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΥΛΛΑΒΩΜΕΝ ΤΟΝ ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΙΣΤΙΚΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ; Η ΚΡΙΣΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑΝ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΑΡΜΟΝΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΔΙΑ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗΝ ΤΑΞΙΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΙΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ ΠΑΝΤΟΣ ΥΠΑΡΚΤΟΥ. ΧΩΡΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΙΝ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ – ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΟΗΘΗ ΘΕΟΤΗΣ.
ΤΟ ΟΤΙ Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΜΙΑΝ ΚΡΙΣΙΝ ΣΥΜΦΩΝΟΝ ΠΡΟΣ ΤΑΣ ΓΝΩΜΑΣ ΤΩΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ, ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΑΠΟΧΩΡΙΣΘΕΙΣΑ ΨΥΧΗ ΟΥΔΕΝ ΟΥΣΙΩΔΕΣ ΑΠΩΛΕΣΕΝ, ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΝ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΝ.
Ο ΘΕΟΣ, ΑΦ’ ΕΤΕΡΟΥ, ΚΑΤ’ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΝ, ΚΙΝΕΙ ΜΕΝ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΝ, ΔΙΟΤΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΟΣ ΩΣ ΑΥΤΟΣ. ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΔΕ ΠΕΡΙΕΡΓΩΣ ΣΤΕΓΑΝΩΣ ΑΠ’ ΑΥΤΟΥ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ. ΤΟΝ ΑΓΝΟΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΩΣ, ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΝ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΣ ΤΟΥ. Ο ΚΟΣΜΟΣ, ΑΙ ΨΥΧΑΙ, ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ΑΠΟΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΟΙ – ΚΑΙ ΕΑΝ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΩΣ ΠΑΡΑΓΗ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΜΟΝΙΑΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΤΟ ΠΡΑΤΤΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΒΛΕΠΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΗ.
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΠΡΟΣ ΜΙΑΝ ΤΟΣΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΗΝ ΣΥΛΛΗΨΙΝ, Ο ΠΛΑΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΔΙΑΡΚΟΥΝΤΟΣ ΤΟΥ ΒΙΟΥ ΤΩΝ, ΟΣΟΝ ΚΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΕΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΑΜΟΙΒΑΣ ‘Η ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΕΝ ΤΩ ΑΟΡΑΤΩ ΚΟΣΜΩ.
Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ. ΑΙ ΨΥΧΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ. ΕΚΕΙΝΑΙ ΑΙ ΟΠΟΙΑΙ ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΘΙΣΤΑΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΦΩΤΕΙΝΑΙ, ΕΥΘΥΣ ΩΣ ΕΚΤΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙΣΑΝ ΠΟΙΝΗΝ: ΤΟΤΕ ΠΛΕΟΝ ΚΑΘΕ ΙΧΝΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΛΕΙΦΘΗΙ. ΜΕΡΙΚΑΙ, ΟΜΩΣ, ΟΥΣΑΙ ΑΝΙΑΤΟΙ, ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΔΡΑΜΟΥΝ ΕΝΣΑΡΚΟΥΜΕΝΑΙ ΚΑΙ ΕΙΣ ΣΩΜΑΤΑ ΖΩΩΝ, ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΑΙ ΔΙΑ ΜΥΡΙΩΝ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΝΕΑΝ ΤΩΝ ΥΠΑΡΞΙΝ. ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΟΤΕ ΑΠΟ ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΟΝ ΕΠΙΘΥΜΙΑΝ ΠΡΟΣ ΓΕΝΕΣΙΝ – ΟΠΟΤΕ ΒΥΘΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑΝ ΑΒΥΣΣΟΝ, ΤΗΝ ΛΗΘΗΝ, Η ΟΠΟΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΜΙΜΝΗΣΚΕΙ ΔΕΛΕΑΣΤΙΚΩΣ ΤΗΝ ΣΑΡΚΙΚΗΝ ΖΩΗΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΑΡΑΙΝΕΙ ΜΕ ΜΙΑΝ ΙΔΙΑΖΟΥΣΑΝ ΥΓΡΟΤΗΤΑ. ΤΟΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΤΑΠΙΠΤΟΥΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ.
Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΟΜΙΛΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΤΗΣ ΑΦΑΤΟΥ ΕΚΕΙΝΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ Ο ΦΥΣΙΚΟΣ ΗΛΙΟΣ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΡΑ ΑΣΘΕΝΗ ΑΝΤΑΥΓΕΙΑΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ΜΑΣ. ΟΜΩΣ, ΑΦ’ ΕΝΟΣ ΣΗΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΕΚΕΙΝΑ ΤΗΡΕΙ ΣΙΓΗΝ, ΣΥΜΜΟΡΦΟΥΜΕΝΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΝ “ΑΚΟΥΣΜΑ” ΤΩΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΑΣΦΑΛΩΣ ΕΙΧΕΝ ΕΜΠΕΔΩΣΕΙ Ο ΣΟΦΟΣ ΧΑΙΡΩΝΕΥΣ : “ΛΑΤΡΕΥΕ ΕΝ ΣΙΓΗ!”.